Klompenrace

Een stijve nek van het naar de grijze hemel turen, vierkante ogen van het naar de buienradar staren, en een akelig gevoel in de onderbuik, dat hadden de organisatoren van de Klompenrace op vrijdag 10 juni. Uiteindelijk werd de knoop, met in het achterhoofd de wetenschap dat velen zich al aan het omkleden, schminken enz. waren, doorgehakt; "We gaan het toch doen, en zien wel hoe ver we komen", klonk het om zeven uur vanuit hoofdkwartier 't Ploegje. En ziet: Om half acht hield de regen op met vallen en konden de 4&5 jarigen zich aan de startstreep melden, en zich weg laten schieten door Ad van der Ploeg.

Zena Weijers kwam als glorieuze winnares over de meet, en bij de 6,7,8 jarigen viel die eer aan Rody Wolse te beurt. Het werd tijd voor het iets zwaardere geschut, de echte stoere mannen van 9 t/m 12 jaar, voor de derde keer op rij was Emiel Kloosterman (van de Hosvazze) de snelste, al moest hij tot op de finishlijn strijden met met Sjoerd Kastelein.

Toen was het de beurt aan de Dames, met traditiegetrouw de meeste verklede deelneemsters, Mieke liet vanaf de start zien waar ze voor gekomen was; winnen, en dat deed ze ook. Achter haar speelde zich een heuse optocht af van jonge blommen in voetbaltenue, vochtige huisvrouwen en hoogzwangere Pakhuismoeders c.q. Oma's. Bij de Heren liet de brandweer zich na jaren van afwezigheid zich ook weer aan de start zien, maar ze moesten het qua snelheid afleggen tegen het geweld van Stefan v.d. Klooster.

Gelukkig weten we allemaal dat ze bij een uitruk een stuk sneller uit de startblokken schieten.....

De felbegeerde "Ko Traas Trofee" ging dit jaar (weer) zeer verdiend naar de Pakhuismoeders, voor de tweede keer in successie.

klik hier voor het verslag in de PZC

De klompenrace is mogelijk gemaakt door de volgende sponsors

SPONSORS  2011

PAKKETDIENST CO DE VOS

RABOBANK OOSTERSCHELDE

VERENIGINGSGEBOUW AMMEKORE

McCAIN FOODS HOLLAND B.V.

THEO DE BAAR MECHANISATIE

VRIENDEN VAN DE KLOMPENRACE:

PATRICK CALJOUW

ALBERT CALJOUW