Positief gesprek over speelvoorzieningen

Afgelopen woensdag hebben we een positief gesprek gehad met de gemeente Borsele, de speeltuinvereniging en een aantal inwonders. Doelstelling van het gesprek was het realiseren van speelvoorzieningen buiten de speeltuin. Aan het eind van de avond bleven we zitten met wat huiswerk en het gevoel dat er beweging in de zaak zit.

Teun van Gurp - voorzitter van de speeltuinvereniging - legde ons uit waarom de speeltuinvereniging geen verantwoordelijkheid voor toestellen buiten de hekken van de speeltuin wil. Door de duidelijke argumenten werd dit standpunt door iedereen begrepen. De gemeente wil echter dat een (speeltuin)vereniging - lees rechtspersoon - verantwoordelijk is voor de speeltoestellen.

Om deze pat-stelling op te lossen moet er dus een stichting/vereniging komen die de verantwoordelijkheid wil dragen. De dorpsraad denkt hier mogelijk een rol in te kunnen spelen.

De gemeente zoekt uit in hoeverre dit mogelijk is en zal ons laten weten wat onder een speeltoestel wordt verstaan. Als hierover duidelijkheid is kunnen we kijken hoe we e.e.a. verder gaan invullen. We houden u op de hoogte.

zie ook artikel PZC