Fietsoversteek nogmaals aangekaart

In een door de PVDA Borsele georganiseerd overleg waarbij naast leden van de PVDA en CDA statenfracties ook de dorpsraden van 's-Heerenhoek, Lewedorp en Nieuwdorp, de fietsersbond en de borselse fracties waren uitgenodigd hebben we nogmaals de fietsoversteek over de de te verbreden Sloeweg onder de loep genomen.

Uitkomst was dat iedereen vond dat indien het te vermijden is een rotonde waar fietsers en auto's elkaar in de spits kunnen ontmoeten vermeden moet worden.

De Fietsersbond stak het gesprek in met een oplossing ter hoogte van de Vleugelhofweg. De dorpsraad Nieuwdorp gaf aan dat wij het lieft dichter bij het dorp een oversteekplaats voor fietsers en wandelaars zien waardoor Nieuwdorp voor fietsers en wandelaars makkelijk te bereiken is. Dit sluit ook aan bij onze ommetjes plannen.

De fietsersbond zal een brief opstellen voor Provinciale staten waarin ieder zich kan vinden. Mochten de statenleden net als ons ook vinden dat we beter nu even kunnen doorpakken inplaats van achteraf dan zullen we in een vervolg traject kijken wat er te realiseren valt. Vooralsnog ziet het er nog steeds somber uit maar we hopen dat er toch nog wat te regelen valt.